Als werkgever doe je er alles aan om een zo prettig mogelijke werkomgeving te creëren voor jouw medewerkers. Een omgeving waar werknemers zich veilig en op hun gemak voelen, gehoord én gezien. Eén van de acties die jij - als werkgever - kunt doen is het inschakelen van een externe vertrouwenspersoon. Fizie helpt je hierbij. Lees hieronder verder voor meer informatie of vraag direct een kennismakingsgesprek aan.
Veilige gesprekspartner
In elke organisatie kunnen er ongewenste omgangsvormen of misstanden voorkomen: neerbuigende opmerkingen, diefstal, agressie, pesten en seksuele intimidatie. Vervelende situaties die jouw medewerkers letterlijk ziek kunnen maken. Als werkgever dien je deze problemen altijd serieus te nemen, maar het kan voor een slachtoffer lastig zijn om hier open over te praten. Een extern vertrouwenspersoon is een veilige gesprekspartner in dit soort situaties. De primaire rol van de vertrouwenspersoon ligt in de opvang en begeleiding van medewerkers die ongewenst gedrag (hebben) ervaren. Daarnaast is de vertrouwenspersoon ook van betekenis voor de voorlichting over ongewenste omgangsvormen en integriteit.
De vertrouwenspersonen van Fizie: Hanneke en Lia
Hanneke Hakkers en Lia Soepenberg zijn gecertificeerde (LVV) vertrouwenspersonen bij Fizie. Ze zijn het luisterend oor voor de melder en brengen samen met de melder alle voor- en nadelen van mogelijke oplossingen in kaart. Hanneke Hakkers vertelt in een interview wat exact haar rol is als vertrouwenspersoon. Dit interview lees je hier.
Hoe werkt het en wat kost het?
Kies je voor een extern vertrouwenspersoon van Fizie? Dan neemt Hanneke of Lia contact met je op voor een kennismakingsgesprek met directie, OR en/of HR. Is er een match? Dan betaal je een vast bedrag per jaar (zie prijzen hieronder). De vertrouwenspersoon komt in actie na een melding. Vervolgens wordt de tijd van het gesprek bijgehouden en aan het eind van de maand op basis van het uurtarief (€ 125 exclusief btw) anoniem gefactureerd. De vertrouwenspersonen signaleren voorvallen en adviseren de directie hierover. Hanneke en Lia zijn telefonisch of per e-mail altijd bereikbaar binnen 3 werkdagen.
De prijzen zijn als volgt:
- € 250 per jaar exclusief 21% btw *0 tot 25 medewerkers
- € 400 per jaar exclusief 21% btw *25 tot 50 medewerkers
- € 500 per jaar exclusief 21% btw *50 tot 200 medewerkers
- € 750 per jaar exclusief 21% btw *200+ medewerkers
* Overige werkzaamheden tegen uurtarief á € 125 exclusief btw. Reiskosten € 0,30 per kilometer exclusief btw. Op aanvraag geven we jaarlijks een geanonimiseerde rapportage (€ 125 exclusief btw).
Direct aanvragen
Vul onderstaand formulier in en we plannen snel een kennismakingsgesprek in.